söndag 12 maj 2013

En kortis får det bli...

Alldeles överväldigad ... överfylld!
Tulpanerna ... hade jag verkligen så många?

Av allt det vackra utomhus som jag inte kan se mig mätt på eller för den delen inte heller höra mig mätt på!
Kom hem för dryga timmen sedan, blöt i håret efter dusch och bastu på Friskis och tog kvällsmaten med mig ut.




Magnolian... går knappt att beskriva
Hjälpte solen att gå ner i väster insvept i BulleKattens gula katthårsprydda fleecepläd.
Assisterad av näktergalen en bit bort i bokskogen, koltrasten i toppen på björken vid kyrkan och skatorna som boar i grannens tuja småpratandes med varandra på det där sättet dom bara gör när dom har ungar eller möjligtvis håller på att få.
Trodde göken skulle ge ett handtag men han var väl tvungen att vila stämbanden nu ikväll efter allt kokoande tidigare idag.





Mina sinnen är så på, så observanta på allt som händer och sker, som låter, som rör sig,
som hela tiden förändras ... som lever.
Blivande äppelblom...

Så tacksam över att få bo och leva här mitt uppe i allt det vackra.
Kan inte låta bli att tänka så här ... igen!
Sån himla tur att det inte hänger på oss människor att smycka naturen så här års.
Fästa varenda blomma på forsytia-grenarna, plantera alla vitsippor i så perfekt avstånd från varandra så att alla blommor syns ...sida vid sida, kronblad vid kronblad!
Blanda exakt rätt ljusgröna färg till alla björkblad och bokblad ... så det blir en så underbar färgkombination med det grå berget och all mörkgrön mossa. Och dessutom se till att det är perfekta små mellanrum mellan plattor och stenar så att gråsuggorna inte kläms ihjäl när dom springer fram och tillbaka.
Så bra att det inte hänger på oss! :)

Avslutar med något helt annat.
Kunde inte somna om på ett tag i natt efter att jag släppt ut BulleKatten. Passade istället på att läsa ut Stefans Einhorns bok "Änglarnas svar" ! 
Jättebra .... relationer i skuggan av andra världskriget och så invecklade kopplingar så att man absolut vill veta hur det hänger ihop!        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar