fredag 27 januari 2012

Frånskilda kvinnor!

Lejon, måhända alfahanne
Måste bara blogga, kan inte låta bli trots att det är sen fredagkväll och jag är trött och tömd.
Sitter i min soffa och lyssnar på Laleh på Skavlan .... denna härliga tjej med sin fantastiska karisma! Men det är inte det jag ska skriva om utan det jag varit med om tidigare ikväll!
Jag har varit på AfterWork en sväng  med några jobbarkompisar  och hamnade till sist vid ett "ståbord/mingelbord" där Vi till sist blev 7 stycken kvinnor som jag känner mer eller mindre, alla frånskilda utom en. Samtalet handlade efter någon timme om män ... inte helt oväntat förstås! Men under tiden det pratades startade de också en form av kraftmätning som jag aldrig varit med om tidigare. Allt började med att någon berättade att hon skulle till Stockholm nästa helg för att träffa en man.
På fråga om det var en ny relation, en kärleksrelation, svarade hon nej..... det var en ... ja just det, märkliga svar... det var en friskvårdsgrej! Och det var just så hon såg på träffen med mannen i Stockholm, som något hon behövde för sin hälsa, för att må bra...ja, som en friskvårdsaktivitet! Helt OK för mig, . Hade det varit för 15 år sedan så hade hon kallat honom för sin älskare!

(Kan väl bara tillägga som en liten parentes att jag själv är utbildad friskvårdare och måhända  missade den lektionen som handlade om att män och sex är det samma som friskvårdsaktivitet....livskvalitet måhända, men friskvårdsaktivitet.. nja).

Naturligtvis snöade Vi in en stund på hur många av oss som tar till vara arbetsgivarens erbjudande om att använda sig av en friskvårdstimme i veckan, följt av många garv och funderingar kring om skattelagstiftningen verkligen inbegriper den här typen av friskvårdsaktivitet ... golf, segling och ridning.. (med tillägget "på hästar") ingår ju inte!
Stänga dörren till ....

Hur som helst så startade kraftmätningen här med argument som "Jag har faktiskt varit skild i 11 år nu och har aldrig känt att jag vill ha en ny man ",  någon hade varit skild 7 år och behövde inte heller hon en man ... i samma tonläge som att man pratar om man har behov av en torktumlare eller föredrar värmeskåp! Här fanns också kommentarer om vikten av att få bestämma tapeter själva,  inte behöva störas av fotbollsprogram och heller inte av snarkningar på natten.
Under en lång stund så bollades det argument över hur bra det var att leva med sig själv och hur lite man behövde en relation till en man! Jag lyssnade mest och tänkte för mig själv att dom måste vara väldigt besvikna på sina tidigare kärleksrelationer och äktenskap. Att ingen av dom verkade ha någon längtan efter det fina i en relation  utan bara försökte bevisa för varandra hur gott livet var utan en man i närheten. Till sist kunde jag inte låta bli att blanda mig in i diskussionen och säga att jag tycker det skulle vara fantastiskt stort och fint att få vara med om att bygga en stark och fin kärleksrelation med en man där jag skulle få möjlighet att medvetet undvika alla fallgropar och snubbeltrådar jag ramlat över och i tidigare och som är anledningen till att jag själv inte längre är gift. Jag fick lite medhåll men inte mycket! Faktiskt kände jag mig lite som om jag sa något som inte var riktigt rumsrent!
Jag tycker det är jätteviktigt att dom här kvinnorna liksom jag själv trivs med sina liv och tar tillvara friheten och oberoendet, men det innebär ju inte att det inte kan finnas plats för en man.
Det är väl just den erfarenheten av hur viktig självständigheten är som kan bli en jättebra inramning i en ny relation. Att behålla sitt egna utrymme och tillåta och supporta en eventuell ny mans behov av eget utrymme... under tiden en relation växer och blir starkare!
Dom här kvinnorna tror jag bär på en stor besvikelse,rädsla och kanske sorg
.. som dom vänder till att kategoriskt klumpa ihop män till något som man inte längre vill utsätta sig för.
Giftorm...... och  vacker skulptur!
Bitterheten ligger och rasslar i periferin... som en stor svart livsfarlig skallerorm !

Bilderna är från alla vackra utsmyckningar på byggnader i Gdansk och Sopot... detaljernas outtömliga rikedom! :) 




1 kommentar:

  1. Min man på sex år lämnade mig för en annan tjej eftersom jag anklagar honom för att ha sett en annan tjej och sedan dess har jag försökt få tillbaka honom men han vägrar att komma tillbaka till mig, han svarade inte på mitt samtal eller e-post och han till och med unfriend me on face-book and also unfollow me on IG och han berättade för mig att han var klar med mig och mina två barn, jag blev riktigt förvirrad, jag sökte på internet för hjälp och jag såg ett vittnesbörd om hur en trollformulering hjälp dem att få tillbaka sitt ex så jag bestämde mig för att prova, men jag var ännu mer förvirrad på grund av många vittnesbörd som jag såg, men mitt sinne ber mig att gå med DR SAGURU eftersom jag gjorde många undersökningar om honom och jag hittade inget dåligt med honom, det var så jag kontaktade honom och jag förklarade mina problem för honom och han kastade en kärleksförtrollning åt mig och garanterade mig i 7 dagar att mitt ex kommer tillbaka till mig och till min största förvåning den tredje dagen en stor mirakel föll på mig och mitt ex kom tillbaka till mig den tredje dagen och han bad mig om förlåtelse DR SAGURU du är bara de bästa, jag kommer att fortsätta att publicera hans namn för att han är min Frälsare, vi är nu en stor lycklig och enad familj. Om du behöver hans hjälp kan du mejla honom. Tappa inte hoppet för tidigt kontakta honom Om du behöver hans hjälp Du kan mejla honom @ drsagurusolutions@gmail.com för enkel och snabb kommunikation. Du kan också ringa eller lägga till honom på whats-app med detta nummer +12098373537

    SvaraRadera