fredag 11 maj 2012

Längtan... och se fram emot något!

Vad härligt det är att ha något att längta efter.... eller någon!
Vilken energi det ger.
För en stund sedan pratade jag en lång stund på telefonen med någon som är viktigt för mig
.... ett långt samtal.
Vi pratade om hur jobbigt det kan bli när man längtar .... och inte riktigt når fram... eller når fram
och det ändå blir att man pratar lite från Venus...  och pratar lite från Mars... eller om det bara är olika dialekt ... på samma planet.
Vi pratade om hur sårbar man är när man längtar ... så hudlös ... så i händerna på alla sina stora omvälvande känslor.
Känslor som bara tar över tillvaron  och som gör att man stundvis inte kan hitta ratten ...
rodret.... nyckeln... eller ens  ledstången att hålla sig fast vid.
Känslor som så många gånger präglas av gammal skåpmat ...som lätt väcks till liv när någon trycker på rätt knapp.... eller kanske mer fel knapp.
Och allt analyserande som sen tar vid.... tolkande, vändande och vridande på allt.
Tänk hur det är med oss människor!
Vi som har förmånen att ha känslor, kan känna känslor , har förmågan att längta .... och har förmågan att  ibland lida ... bara för att Vi ibland låter det som hänt tidigare ta plats ...för stor plats.
Vi är helt underbara!
Längtan är en så fantastiskt stark kraft!
Som piggar upp och ger en massa energi!
Liksom att ha något att se fram emot.
Så roligt det är!
Strax börjar det!







2 kommentarer:

  1. O så klokt skrivet !Blev helt rörd! Jag sparar detta. Får jag länka detta på min twitter? KRAM ha en fin resa nu

    SvaraRadera