torsdag 31 maj 2012

Ambitionen får vila...

Torsdagkväll... igen!
Gick lika fort som vanligt.
Vaknade i morse och var helt övertygad om att det var fredag.
Var helt förvissad om att jag inte skulle ha någon förmiddags-fika-macka med mig eftersom Vi turas om på jobbet att fixa brak-fika på fredagarna.
Fick dock ganska snart en märklig känsla av att något inte stämde!
Har så många åtaganden igång på jobbet och någonstans i bakhuvudet fanns en påtaglig känsla av att jag var långtifrån klar för veckan.
Så går det upp ett Liljeholmens ... bara torsdag ... ingen fredagsfika!
Bara att ta tag i dagen, bre mackan och lägga i min lilla burk, låsa upp cykeln och trampa iväg. Dagen till ära med ett stort blått postpaket på pakethållaren.
Ingen risk att bilisterna inte skulle se mig idag, knallröd jacka och klarblått paket där bak! :)
Paketet ska jag skicka till min äldsta goding som saknar sina sommarkläder där hon är.
Det är kul att skicka paket, packa i lite extra  och sedan skicka iväg.
Och tänk vilken himla skillnad mot att maila och smsa!
Nu är det ju inte det samma som paket överhuvudtaget, men ändå.
Det där med att få ge, överraska... så himla kul det är ... med blåa paket från Posten som man kan cykla omkring med i morgonrusningen!
Nu hann jag inte med att skicka det innan 15.00 idag. Det är då paketen sänds iväg från Hemköp i stan där jag kommer att lämna det.
Det blir i morgon istället.
Klockan är bara kvart i åtta på kvällen nu och jag tänker låta all ambition vila!
Har intensiva dagar på jobbet och sover just nu lite för få timmar.
Dom ljusa kvällarna håller mig vaken och min lust att pilla och greja med smått och gott gör att jag inte lägger mig på örat förrän alldeles för sent.
Är nog dags för en "sköta-om-mig"- månad.
Brukar ta en sån emellanåt för att fylla på med energi.
En sån månad handlar om bra mat med massa antioxidanter, mycket fysisk aktivitet och vara-utomhus, sova mer än vanligt och fokus på det goda i livet och det som ger lugn.
Börjar imorgon, den första dagen i sommarmånaden!
Brukar resultera i att jag känner mig stark och vacker igen  :) .... och orkar göra det jag vill!
Har gjort en annan spännande grej i kväll med!
Det finns en webbsida som heter Odla.nu!
Där kan man ställa frågor om det som växer både utomhus och inomhus.
Jag hittade ett roligt träd med bär i Mostar i Bosnien.
Min kompis berättade att bären blev jättegoda när dom mognade men att hon inte visste något svenskt namn på dom.
På bosniska heter bären Dud eller Murva beroende på i vilken del man befinner sig.


Jag har skickat en fråga till Odla.nu och håller tummarna för att jag får svar.
Bären finns ju inte här i Sverige ....  ännu ... men det har ju inte apelsiner heller gjort tidigare!

En annan sak man blir glad och go av är att få ge till andra, utan förbehåll och krav!
Min Bulle katt är skapligt bra på det första men lite sämre på det andra!
Han vräker kärlek över alla han känner
... men förutsätter att han får en massa klapp och kel tillbaka!
Och eftersom han är helt oemotståndlig får han alltid som han vill!
Den lille mannen i sin grårandiga kostym!
Han är kärlek helt och hållen ... och rakt igenom!
Han kom till oss som vilsen  och hungrig hittekatt en torr och het augustikväll för 9-10 år sedan.
Mina tjejer har sedan dess en öppen fråga.
Ä det han som är hittekatt
... eller om det är jag som är hittematte!
Frågan är just ... vem tar hand om vem!
:) 
      

1 kommentar:

  1. Han är den bästa katten som gått i en randig pyjamas!

    SvaraRadera