tisdag 20 december 2011

Storslagen gryning!

Har inte tid att blogga egentligen! Bestämde mig för att komma i säng tidigt ikväll, både för att jag sovit alldeles för lite men också för att jag läser en så himla bra bok! Dubbelfel av Lionel Shriver. Men jag måste skriva en liten snutt för i morse var jag med om något stort! Cyklade som vanligt hemifrån vid 7-snåret. Becksvart men upptorkat och kyligt. När jag nästan är inne i stan börjar ljuset komma och jag ser att det är stora bulliga moln som passerar över himlen som svarta skuggor över den mörkblåa bakgrunden. Jag cyklar utmed hamnen och då händer det. Ljuset börjar synas ute över vattnet och molnformationerna ställer till med ett fantastiskt uppträdande.
Jag är bara tvungen att stanna och titta på det en stund. Kameran ligger som vanligt längst ner i "ryggan" men efter mycket bökande bland matlådor och annat får jag fram den och kan ta några bilder. Blir så lycklig när jag ser på det här skådespelet. Som vanligt överträffar naturen allt! Det här är första morgonen på länge som det inte bara är svart, svart och jättesvart! Det är stort och jag är så glad för att jag fick se det!
Kände så starkt att jag ville dela med mig av detta vackra till någon...eller till alla....så även Twitter kom väl till pass! Lasse Tenander har skrivit en sång för länge sedan som heter " Allt detta orörda vackra"! Vet inte om den stämmer in för övrigt men just titeln är en glasklar beskrivning på min morgon!

1 kommentar: