torsdag 8 september 2011

Månsken

Bullekatten och jag har just lagt oss. Det är fullmåne ikväll och månskenet lyser upp fönsterbrädan i mitt sovrum. Ska läsa en stund. Boken jag håller på med nu heter "Vi måste prata om Kevin" skriven av Lionel Shriver. Handlar om en mamma och hennes tankar kring sonen som mördat en massa människor en helt vanlig torsdag, och om den sociala tystnad som uppstått kring henne. Jättebra bok och jättebra författare. Njuter av fullmånen som ger mig dygn som alltid är harmoniska. Jag är så påverkad av månen och tycker så mycket om att få somna och sova i månsken. Drömmer oftast en massa tok dom nätterna... riktigt bra underhållning mellan varven. Det är dom här nätterna jag undrar varför jag inte har ett sovrum med stort panoramafönster, högt läge utan någon som helst insyn och utsikt mot fria vidder där sikten är helt oändlig . Då skulle jag kunna bada i månsken hela natten! Undrar vad den här känslan och påverkan av månen härstammar ifrån.... välbefinnandet! Vet att andra kan må dåligt av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar