lördag 13 augusti 2011

När man gjort allt man kan.

Idag har jag varit så fylld av att till varje pris lyckas med en mycket speciell grej. Har längtat så, hoppats så på att få till det.
Jag började redan jobba på det tidigt i morse vid 8-snåret. Strax efter 9 visste jag att jag inte fått till det. Efter en stunds funderande bestämde jag mig för att försöka igen vid 11.30. Höll på till 14.30 då jag insåg att det inte funkade den här gången heller. Efter att ha fyllt på med mat och kaffe för att åter bli lite klartänkt var jag tvungen att bestämma mig om jag skulle ge upp för idag. Jag vände på det hit och dit och bestämde mig sedan för att ge järnet en tredje gång. Har egentligen inte vid något av tillfällen vetat om det funnits förutsättningar för att det skulle gå vägen. Det enda jag egentligen varit på det klara med är att det handlar om att jag gör något. Jobbar jag inte för det och försöker så kommer jag absolut inte att få till det. Lösningar kommer inte och ringer på dörren och frågar om jag vill ha dom, i vilket fall inte så ofta. :)
Alltså handlar det om att pröva, förutsättningslöst, utsätta sig för omständigheter som kan medföra framgång. Nu när klockan är 20.30 vet jag att inte heller den tredje gången blev framgångsrik.
Men nu känner jag mig ändå så nöjd, och det är det som är klon... budskapet i det hela. Känslan att jag har gjort allt jag kan med allt vad det innebär för att få till det. Jag har lagt alla min bekvämlighet åt sidan idag, valt bort annat för att lägga all min tid på mina försök. Nej det blev inte som jag ville ändå...men jag har gett järnet! Jag kan faktiskt inte göra någonting mer åt det här idag, jag har gjort det jag kan.... jag har gjort mitt bästa.
Vad underbar den känslan är. Vilket lugn den ger!
En ombonad känsla som känns som en gammal bekant....
något man känner igen sedan tidigare ...lite som till exempel... hemmagjord nykokt rabarberkräm!
Vad jag ville få till... det får bli ett annat inlägg... ett långt...för det tar plats... är någonting stort!
Imorgon går nya tåg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar