onsdag 10 augusti 2011

Stödjande samtal... med mig själv!

Ja, det var just det, inte bara närvarande utan också härvarande och nuvarande!
Att inte dra för stora växlar på det som sker eller inte sker. Att inte gå in och styra och ställa hela tiden.
Och att inte, på kvinnors vis, analysera sönder utan istället bara ta emot... här och nu.
Det är min hemläxa av livet just nu.
I en liten fin bok som heter Lite ord och mycket mening finns det här kloka skrivet.
" I vissa situationer kan det vara bra att Du ingenting gör. Har Du modet att vid ett sådant särskilt tillfälle låta livet lösa saker åt Dig? Kanske löser det sig långt mycket bättre än om Du lägger Dig i."
Det Du, en utmaning för mig som tränar på att vara en varelse... inte en görelse!
Bifogar en bild av åbrodd jag har ute i rabatten. Den doftar så gott, och hjälpte tanterna att hålla sig vakna och närvarande när dom satt i kyrkan förr...kanske ska jag plocka mig en bukett? :)


Nej, nu har jag inte tid mer ... måste ju fortsätta med min livsläxa! Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar